عملگر چگالی غیر قطری وتوابع توزیع نرمال و پادنرمال در فضای فاز گسترش یافته

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کردستان - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده سیما علی خانی
  • استاد راهنما فاطمه طاعتی اصیل
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

این رساله بر اساس بسط عملگرها در فضای فوق کامل همدوس است. این نمایش را برای عملگر چگالی احتمال در دستور ویگنر وفضای فاز گسترش یافته بکار بردیم و محاسبات ما به نتایج جالبی رسید. لازم به ذکر است که شکل قطری عملگر چگالی چیزی نیست جز عملگر چگالی در نمایش نرمال. از جمله توانستیم عملگر چگالی آنسامبل کانونیک را در فضای فاز به طور مستقیم از دستور ویگنر و فضای فاز گسترش یافته به دست آوریم. در حالی که در کوششهای قبل نمایش این عملگر در فضای فاز با حل تقریبی معادله ی بلاخ به دست می آمد. نتایج ما در حد (0????) با جواب معادله ی بلاخ مطابقت دارد. همین روش را در مورد عملگر چگالی حرارتی تکرار نموده و نمایش آن را در فضای فاز به دست آوردیم. به علاوه دستور ضرب عملگرهای جابجانشدنی در فضای فاز همدوس را برای نمایش ویگنر محاسبه کردیم. در پایان توابع توزیع نرمال و پادنرمال را بر حسب تابع توزیع ثبوتی – نصیری به دست آوردیم .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تابع توزیع تورس - وگا در فضای فاز گسترش یافته

در این تحقیق تابع توزیع مثبت تورس-وگا به وسیله ی تعمیم تبدیل انتگرالی هوسیمی روی تابع توزیع ثبوتی-نصیری (sn) در فضای فاز بدست می آید. در کوششی دیگر تبدیل یکانی را در فضای فاز بدست آورده ایم که می تواند، تابع شرودینگر در فضای موقعیت را به تابع شبه شرودینگری تورس-وگا در فضای فاز تبدیل کند. این رویکرد، پارامترهای آزاد تبدیل انتگرالی تورس-وگا، که معادله ی شرودینگر در فضای موقعیت یا تکانه را به معاد...

15 صفحه اول

بررسی تله پائول در فضای فاز گسترش یافته

در این پایان نامه، حرکتِ یون را در تله پائول وشرایطی را که باعث میشود، ذره در تله بماند، را مورد بررسی قرار داده ایم، و سعی کردیم این مطلب را کم و بیش در نمایشهای مختلف، از جمله نمایش کلاسیک، نمایش کوانتومی، نمایش فضای فاز با تابع توزیع ویگنر برای حالت خالص و نمایش فضای فاز گسترش یافته با تابع توزیع ثبوتی- نصیری برای حالت خالص، مورد مطالعه قرار دهیم.

15 صفحه اول

تابع توزیع فضای فاز وینگر برای اتم هیدروژن

در این مقاله محاسبه ای در مورد اتم هیدروژن در فضای کوانتومی ارائه می شود

متن کامل

مدلسازی تئوری گسترش عرضی جریان چگالی سه بعدی حاوی ذرات در حالتهای غیر دائم

یکی از پدیده هایی که در پخش و گسترش آلودگی های به صورت محلول یا ذرات معلق نقش مهمی را ایفا می کند، جریان چگالی یا ثقلی می باشد، لذا شناخت رفتار آن در پیش بینی و کنترل پخش آلودگی ها اهمیت بسزایی دارد. در این تحقیق، با توجه به آزمایشات تجربی انجام شده، گسترش عرضی جریان چگالی حاوی ذرات (turbidity current) در حالت سه بعدی، مغشوش و غیردایم در قالب ارایه قوانین مربوطه بصورت یک شکل کلی بدون بعد مورد ت...

متن کامل

برد عددی عملگر سه قطری

برد عددی عملگرهای سه قطری با اتحاد های راگرز رامونجان بدست می آید در این پایان نامه برد عددی عملگر سه قطری و ماتریس های متناهی سه قطری مورد مطالعه قرار می دهیم و در حالت خاص نشان می دهیم که برد عددی ماتریس سه قطری با بعد متناهی کلاف محدب دو بیضی مشخص می باشد و با استفاده از این نتیجه برد عددی عملگر سه قطری در حالت نامتناهی را که مربع بدون راس می باشد را بدست می آوریم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کردستان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023